Συναντά τη φιλοσοφία η ποίηση, συναντά τον αντίλαλό του ο Λόγος, συναντά τον ανώτερο Εαυτό του ο άνθρωπος και μαζί πορεύονται, χορεύοντας εν αρμονία «...από το άπειρο στον κόσμο, από τον κόσμο στον άνθρωπο, από τον άνθρωπο εις εμαυτόν».
Σε τούτο το βαθύπνοο ποιητικό έργο ο Δημήτρης Κακαλίδης ανεβάζει τον άνθρωπο στο ύψιστο σημείο της πνευματικής του εξέλιξης απ’ όπου «συνειδητοποιός των ανέμων», «ειρηνοποιός των υδάτων» «εξέρχεται» και «ανευρίσκεται» αναζητώντας την προαιώνια σχέση του με το Σύμπαν.
Εδώ η φιλοσοφική σκέψη συναντιέται με τον ποιητικό λόγο και μέσα από τα ρείθρα ενός λυρικού χείμαρρου κατασταλάζει ένα τέλειο ποιητικό σύνολο, που ο μυημένος αναγνώστης ενωτίζεται ποίησης και σοφίας και ψηλώνει πνευματικά.
...Βαθύπνευστο το ποιητικό Έργο του αείμνηστου ποιητή, φιλοσόφου και αναλυτή, Δημήτρη Κακαλίδη με τίτλο: «ΛΟΓΟΣ Ο ΤΡΙΤΟΣ». Για άλλη μια φορά αποθαυμάσαμε γοητευμένοι τον ολοφώτεινο και βαθυστόχαστο Λόγο του Ποιητή-Διανοητή. Μελετήσαμε με απορροφητική προσοχή το διαχρονικό του περιεχόμενο. Καταυγάζεται ολόκληρο από ένα υπέρλαμπρο και ζωογόνο φως ασύλληπτης πνευματικότητας και ομορφιάς.
Κωνσταντίνος Ε. Δανιγγέλης Διευθυντής της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Τριπόλεως
Στο τελευταίο ποιητικό έργο «Λόγος ο Τρίτος» του αείμνηστου Δημήτρη Κακαλίδη διακρίνεται εύκολα η ιδιαιτερότητα της γραφής του, που συνίσταται στη φιλοσοφική προσέγγιση της ζωής και του ανθρώπου ως θαύματος αιωνίου.
Διονύσης Α. Καρατζάς, Λογοτέχνης
Θρησκευτικού και φιλοσοφικού περιεχομένου και τα νέα πονήματα του Δημήτρη Κακαλίδη. Το βιβλίο κερδίζει την προσοχή του αναγνώστη, ο οποίος στοχάζεται με τους άπειρους στοχασμούς, που αποπνέει ο «Λόγος ο Τρίτος».
Σωσώ Πέτρου-Βλάσση, Λογοτέχνης
Με πολλή συγκίνηση έλαβα και διάβασα τη συλλογή «Λόγος ο Τρίτος» του αξέχαστου σοφού «Δασκάλου» Δημήτρη Κακαλίδη. Αυτή η παρουσία (εν τη απουσία του) αναδίνει το λυρικό φως, που εκείνος εξέπεμπε με την πνευματικότητά του – το φως που δεν μπορεί να είναι… απουσία.
Γιώργος Ν. Κάρτερ, Ποιητής
...Ο ποιητής του πονήματος «Λόγος ο Τρίτος» με τις πνευματικές του δρομήσεις που συστοίχισε στο ποιητικό του αυτό τέχνημα τραντάζει πράγματι την κάθε σκέψη με τη φράση του «το χάος μου σκοπώ…». Εύκολα, λοιπόν, φαίνεται ότι μέσα στις επιχειρούμενες αυτές ρωγμές φωταγωγεί με τον απέριττο πολυεδρικό του ναό, όπως λέει, το ανήμπορο του ανθρώπινου νου – του νου τον οποίο όμως από άλλη γωνία τον βλέπει στρατηλάτη της ενανθρωπισμένης δύναμης. Και παλεύει στην προσπάθειά του να συμμείξει τα ασύλληπτα με τα αφανή της όλης βιοπέρασης, του άπιαστου παντός. Ρηχοβατεί κι αυτός όπως όλοι εμείς κατά το θέλημα της ζωής, αλλά με στόχο να ξεπεταχτεί και να βυθοκρούσει κοιμούμενες στα βάθη της αιωνιότητας αλήθειες. Ορίζει, πολύ πετυχημένα, τον ανθρώπινο νου σαν τοξοβόλο της γνώσης και της άγνοιας, της δύναμης και της χίμαιρας...
...Μήκη αιωνιότητας δίνει στις πνευματικές του στιγμές – τις στιγμές που ο πυρρίχιος του νοός του ο ρυθμός, ο τρέφων τις εκστρατείες του, πέτυχε με τις κοσμήσεις να τις κάνει στάσιμες, μη εξίτηλες, μη βιώσιμες από τις σταγόνες του χρόνου, και ατελεύτητα πνευματοφόρος...
Isabelle Maratou-Argyrakis Professeur de l’ université de Mons
Με εξέπληξε ο ποιητικός «Λόγος ο Τρίτος» του αείμνηστου «Δασκάλου» Δημήτρη Κακαλίδη. Ένας δεσποτικός τόνος και μια συσσώρευση πιστών ιδεών, αποδίδουν θαυμάσια την φιλοσοφημένη έμπνευση μιας ουσιαστικής ποίησης με βαθιά ανθρώπινες διαστάσεις. Ο λόγος κρουστός, μεστός, συμπυκνωμένος όπως πρέπει για να αποδοθούν μηνύματα πίστης και ανθρωπιάς, αγάπης και αλληλεγγύης. Οι επαναλαμβανόμενες λεκτικές παρορμήσεις, υποδηλώνουν τη δύναμη και το βάθος του άφθαρτου ποιητικού «Λόγου του Τρίτου».
Εύη Παπαδήμα-Θεοδωράκη, Ποιήτρια-Χρονογράφος
Ο ποιητικός Λόγος του Δημήτρη Κακαλίδη αναδύεται ανέγγιχτος από υλικά στοιχεία. Εκείνο που μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η καθαρότης νοημάτων και έκφρασης, που νομίζω απορρέει από την οραματική καθαρότητα του ποιητή. Ανάλογο θαυμασμό αισθάνομαι για την ιδιάζουσα λυρική πνοή του Δ.Κ. που δεν εξέρχεται ως λόγος καρδιάς, αλλά διυλίζεται στο πνεύμα του και καθαίρεται από κάθε απτό, αισθητικό ή υλικό αίσθημα ή συναίσθημα. Η ζωή παίρνει εδώ πνευματικές διαστάσεις, μεταφυσικές αναζητήσεις, αφού ο λόγος που την διατυπώνει ή την εκφράζει είναι ποίηση απόλυτης καθαρότητας και μας προετοιμάζει ψυχικά προς μια πορεία διαχρονική. Λόγος επικός χωρίς μεγαλοστομία. Από πού εξέρχεται αυτή η πυρωμένη διαθεσιμότις του ποιητή; Καταλυτικά τα ερωτήματα μπροστά στο πνευματικώτατο πέρασμα της ποίησης του Δημήτρη Κακαλίδη. Ένα πέρασμα, που πύρωσε για λίγα χρόνια την ψυχή μας δείχνοντάς μας τι θα πει πνευματική αγάπη και ανιδιοτελής προσφορά. Στην προσφορά αυτή διαπίστωσα την πλήρη εφαρμογή του Ευαγγελικού λόγου: «τη τιμή αλλήλων προηγουμένοι...» ...Στον Τρίτο Λόγο, το θαύμα έχει ολοκληρωθεί. Το ρίγος συμπαντικό ή μεταφυσικό διαπερνά τον εξομολογητικό λόγο του Δ.Κ. και μας προωθεί σε άλλους ορίζοντες. Ο λόγος του προσωποποιημένος σ’ ένα δυναμικό Εγώ, άδειο μέσα στους στίχους του και στην μνήμη μας.
Ευαγγελία Παπαχρήστου-Πάνου, Ποιήτρια
...Ο Δ. Κακαλίδης έπλασε ποιητικά τον Λόγον τον Τρίτο από τα ελάχιστα ανευρεθέντα υλικά της εξ’ ύψους παρηγορίας. Ευαγγελίζεται στην ένθεη πνοή του αξέχαστου Δ. Κακαλίδη η επικοινωνία της πνευματικής παρουσίας του καθώς λειτουργεί πάνω στην απέρριτη εννοιολογία της επίκλησης. Στο βιβλίο – Ο Λόγος ο Τρίτος – μεγιστοποιεί αναστάσιμα ο ένθεος λόγος. Υπάρχει μία ιερουργός συγκρότηση που εκφράζει αισθητικά και εποπτικά τον στίχο...